راهنمای امکان سنجی متقاضیان حقیقی

عملیات ثبت نام:

 

 برای انجام عملیات ثبت نام برروی دکمه سبز رنگ (ورود/ درخواست) کلیک شود.

 

با باز شدن فرم ثبت نام اطلاعات عمومی (شامل موارد ذیل) مربوط به فرد انجام دهنده عملیات ثبت نام تکمیل گردد: 

·         نام و نام خانوادگی

·         نام پدر

·         تاریخ تولد

·         شماره شناسنامه

·         کدملی

·         شماره تلفن همراه

·         ایمیل

-          نوع ثبت نام در سامانه با کلیک روی گزینه های:

·         ثبت نام به صورت شخصیت حقوقی  درصورت استفاده از خدمات درج شده سامانه بصورت شرکتی

·         ثبت نام به صورت شخصیت حقیقی- در صورت استفاده از خدمات درج شده سامانه بصورت افراد حقیقی

مشخص گردد.

 

-          درصورت وجود موسسه یا شخص معرفی کننده جهت استفاده از خدمات شرکت مشاور پژوهشگران فن گستر نام شخص یا موسسه مربوطه در قسمت معرف ذکر گردد.

 

 

-          رمز عبور مدنظر در قسمت مربوطه درج گردد و با کلیک روی دکمه من ربات نیستم و سپس دکمه آبی رنگ ثبت نام، عملیات ثبت نام اولیه انجام شود.

 

-          درصورتیکه در مرحله ثبت نام اولیه تمایل به ثبت نام بصورت شخص حقیقی انتخاب شده باشد از منوی سمت راست داشبورد از قسمت مدیریت پروفایل آیتم حساب کاربری حقیقی انتخاب شود.

 

-          سپس در ادامه نیز بر روی دکمه آبی رنگ تکمیل اطلاعات حقیقی کلیک شود.

 

-          -          در ادامه  پیام هشدار درخواست تکمیل پروفایل حقیقی نمایش داده می­شود که با کلیک روی دکمه متوجه شدم این هشدار غیرفعال میگردد.

 

 

    -          برای تکمیل اطلاعات حقیقی :

·         ابتدا تکمیل اطلاعات پایه شامل تکمیل اطلاعات عمومی:

·         شماره تلفن ثابت

·         شماره فکس

·         کدپستی

·         آدرس درج گردد.

-          بارگذاری مدارک

در قسمت بارگذاری مدارک ، مدارک پایه شخص حقیقی شامل تصویر کارت ملی و شناسنامه و تصویر کلیه مجوزها و موافقت نامه های اخذ شده از سازمان های ذیربط بارگذاری گردد.

 

 در نهایت نیز با کلیک روی دکمه سبز رنگ ایجاد پروفایل حقیقی  پروفایل مربوطه فعال گردد.

 

-          درصورتیکه خدمات درخواستی متقاضی در حوزه امکان سنجی باشد

 از منوی سمت راست داشبورد از قسمت امکان سنجی آیتم لیست درخواست ها انتخاب شود.

نوع طرح امکان سنجی براساس موضوع طرح از بین هریک از آیتم های ذیل انتخاب گردد.

·         صنعتی

·         کشاورزی

·         خدماتی

·         بازرگانی/تجاری

·         معدن

·          ساختمان

 

·         نفت گاز پتروشیمی

 

 

 

-          در ادامه چهار گام شامل گامهای ذیل فعال میگردد:

·         گام یک: اطلاعات پایه

·         گام دو: بخش اقتصادی

·          گام سه: بخش فنی

·         گام چهار: بخش مالی و سایر مدارک

 

 

در قسمت اطلاعات پایه :  موضوع طرح، نوع طرح شامل (ایجاد، توسعه، بهسازی و نوسازی و سرمایه در گردش)، بانک عامل (ملی، سپه و...)، شعبه بانک عامل، میزان تسهیلات درخواستی و مصوب، میزان سرمایه گذاری ثابت و در گردش، محل اجرای طرح، نام محصولات و یا نوع خدمات سازمان صادر کننده مجوز (جهاد کشاورزی، منطقه آزاد ارس و.. ) مشخص گردد.

در قسمت مدارک:  مستندات ثبتی درخواستی شامل آخرین تغییرات اعضاء هیئت مدیره، آخرین صورتجلسه افزایش سرمایه، اخرین سهم الشرکه اعضا، صورتجلسه هیئت مدیره مبنی بر تقاضای اخذ تسهیلات، لیست مدیران اجرایی پروژه، اموال منقول و غیرمنقول اعضاء هیئت مدیره در فیلدهای مرتبط بارگذاری گردد.

 

در قسمت اقتصادی: مدارک و مستندات مربوط به بخش اقتصادی طرح شامل معرفی محصولات، فروش محصولات، سیستم بازاریابی، محصولات پروژه و سوابق صادراتی در سامانه بارگذاری گردد.

هریک از مدارک و مستندات مربوط به بخش فنی که شامل زیر مجموعه های زمین، ساختمان و محوطه سازی، ماشین آلات تولیدی خط، تاسیسات جانبی و انشعابات، هزینه های تولید، سایر می باشد در این قسمت سامانه بارگذاری گردد.

 

در قسمت زمین: نقشه ، اسناد مالکیت، مجوز تغییر کاربری و تصاویر مربوط به محل اجرای طرح بارگذاری گردد.

 

در قسمت ساختمان و محوطه سازی : سایت پلان و قراردادپیمانکاری اخذ شده از شرکت معتبر بارگذاری گردد.

 

 همچنین گواهینامه صلاحیت پیمانکاری شرکت پیمانکاری از سامانه ساجار به آدرس https://sajar.mporg.ir/   قابل دانلود می باشد.

در قسمت ماشین آلات تولیدی خط: پیش فاکتور یا پروفرمای ماشین آلات موردنیاز، پیش فاکتور مقایسه ای بهمراه کاتالوگهای مربوطه، نقشه چیدمان ماشین آلات جدید در واحد، اعلام نیازهای راه اندازی ماشین آلات و پروسه تولید  بارگذاری گردد.

در قسمت تاسیسات جانبی و انشعابات: مستندات مربوط به اخذ حق امتیاز انشعابات و ریزهزینه های مربوطه و همچنین پیش فاکتور تاسیسات و تجهیزات جانبی بارگذاری گردد.

 

در قسمت هزینه های تولید: مستندات مربوط به مواد اولیه مصرفی بارگذاری گردد.

در قسمت سایر: پیش فاکتورهای تجهیزات آزمایشگاهی، وسائط نقلیه، تصویر قبوض و لیست هزینه های انجام شده در کارخانه بارگذاری گردد.

در صورتیکه در قسمت اطلاعات پایه نوع طرح توسعه انتخاب شود آیتم طرح توسعه نیز در گام سوم (فنی) رویت می گردد.

 

 درقسمت طرح توسعه: عملیات بارگذاری مدارک مربوط به سوابق گذشته شرکت در این بخش انجام شود.

 

در قسمت مالی: اظهارنامه و صورت مالی حسابرسی شده سه سال گذشته، تراز آزمایشی منتهی به ماه گذشته و گواهی ماده 186 اخذ شده از بانک عامل بارگذاری گردد.

در قسمت سایر مدارک: سایر مدارک و مستنداتی که فیلدی برای آپلود آنها در سامانه تعبیه نشده، همچنین مطالعات پیشین انجام یافته و وثایق مدنظر در این قسمت بارگذاری گردد.

در قسمت سایر توضیحات:

در باکس سایر توضیحات درصورت داشتن کامنت برای شرکت مشاور امکان درج در این قسمت فراهم می باشد.

 

درصورتیکه بارگذاری مدارک در سامانه به اتمام نرسیده باشد و یا عملیات بارگذاری بصورت مرحله به مرحله باشد برروی دکمه زرد رنگ ذخیره موقت و درصورتیکه بارگذاری مدارک به اتمام رسیده باشد برروی دکمه سبز رنگ ذخیره نهایی و ارسال کلیک شود تا پرونده در کارتابل شرکت مشاور قابل مشاهده باشد.

 

**  امکان بارگذاری مدارک بصورت فایل PDF، WORD، JPG، JPEG، ZIP، DWG در سامانه فراهم می باشد.

** درصورتیکه مدارک یک فیلد بیش از یک مدرک باشد با تبدیل کلیه مدارک به یک فایل زیپ و یا یک فایل PDF امکان بارگذاری فراهم می شود.**

بعد از بررسی پرونده و اعلام نواقصات پرونده توسط شرکت مشاور با ورود مجدد به کارتابل با انتخاب لیست درخواست ها از از قسمت امکان سنجی داشبورد و کلیک روی دکمه قرمز رنگ اصلاح درخواست امکان مشاهده نواقصات پرونده فراهم می گردد

-          درصورتیکه علاوه بر اعلام نواقصات بصورت کامنتی نامه کسری مدارک نیز در سامانه بارگذاری شده باشد با کلیک روی دکمه سبز رنگ دانلود نامه کسری مدارک قابلیت دانلود فراهم میگردد.

 

-          با کلیک روی دکمه آبی رنگ متوجه شدم هشدار عدم کفایت اطلاعات غیرفعال شده و امکان بارگذاری نواقصات پرونده فراهم می گردد.

-          در صورت تمایل به مشاهده مجدد نواقصات پرونده با کلیک روی دکمه قرمز رنگ مشاهده لیست خطاها در گوشه سمت چپ صفحه، هشدار عدم کفایت اطلاعات مجددا فعال می گردد.

 

 

-          علاوه بر نمایش تیتری کلیه مدارک درخواستی در چهار گام امکان دانلود و پرینت چک لیست مدارک متناسب با موضوع طرح انتخاب شده با کلیک روی دکمه نارنجی رنگ چک لیست مدارک واقع گوشه سمت چپ صفحه فراهم می باشد.

-         در صورتیکه تیک مشاهده گزارش توسط مدیر سیستم فعال شود گام پنجم با عنوان مطالعات به کارتابل اضافه میشود که در این گام امکان مشاهده و دانلود گزارشات فراهم می گردد

     

 

 

-          بعد از اتمام پرونده و تبدیل آن به وضعیت خاتمه یافته فرم نظرسنجی در کارتابل فعال خواهد شدکه با کلیک روی دکمه بنفش شرکت در نظرسنجی فرم نظر سنجی مشاهده می شود که امکان ثبت نظرات فراهم می گردد.  -  درصورتیکه تعداد درخواست های طرح امکان سنجی یک مجموعه بیش از یک مورد باشد با کلیک روی دکمه بنفش رنگ ثبت درخواست جدید  امکان ثبت درخواست جدید فراهم می باشد.

 

 

مکان مشاهده گواهینامه اخذ شده از کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی و همچنین نرخ پایه حق الزحمه تایید شده توسط کانون مشاوران به ترتیب با کلیک روی دکمه بنفش رنگ ثبت درخواست جدید و با کلیک روی دکمه بنفش رنگ گواهینامه و راهنما فراهم می باشد.